Πολλοί νέοι επαγγελματίες και επιχειρηματίες, μας ρωτούν καθημερινά ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσουν για την ορθή λειτουργία της νέας επιχείρησης τους.

Είναι πολύ σημαντικό να συνεργάζεστε σε κάθε βήμα με τον Λογιστή Φοροτεχνικό για την ανάπτυξη της επιχείρησης σας. Ο Λογιστής Φοροτεχνικός, στέκεται δίπλα σας, στα αρχικά στάδια που χρειάζεστε για την σωστή λειτουργία της επιχείρησης και θα σας βοηθάει να καθορίσετε την οικονομική και επιχειρηματική στρατηγική που εσείς αναπτύσσετε.

Το πιο σημαντικό κομμάτι στο ξεκίνημα μιας επιχείρησης είναι η διαχείριση των οικονομικών. Απαραίτητα θα πρέπει να υπάρχει ένας προϋπολογισμός ώστε η υλοποίηση του επιχειρηματικού πλάνου να είναι ευκολότερη. Επίσης απαραίτητο είναι ένα οργανωμένο σύστημα διοίκησης ειδικότερα για τις εταιρίες που αναμιγνύονται περισσότεροι του ενός από τους εταίρους – διαχειριστές.

Παρακάτω, παραθέτουμε μερικά από τα βασικά βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσετε, μετά την ενημέρωση από τον Λογιστή Φοροτεχνικό σας, ότι ολοκληρώθηκε η έναρξη στην Εφορία :

• Άνοιγμα Επαγγελματικού Τραπεζικού Λογαριασμού

Το άνοιγμα ενός τραπεζικού λογαριασμού, που θα διαφέρει από τον προσωπικό σας λογαριασμό, είναι πάρα πολύ απαραίτητο για την αποδοχή των πληρωμών & την εξόφληση των Προμηθευτών – Πιστωτών σας. Εάν θα έχετε υπαλλήλους θα πρέπει επίσης να ζητάτε κατά την πρόσληψη τον λογαριασμό όπου θα καταβάλλονται οι αποδοχές τους

• Διαχωρισμός Προσωπικών & Επαγγελματικών εξόδων (Ατομικές επιχειρήσεις)

Αποφύγετε να χρησιμοποιείτε τον επαγγελματικό λογαριασμό για προσωπική χρήση. Διατηρείστε ένα ξεχωριστό έντυπο αναφοράς καταθέσεων και πληρωμών. Για καταθέσεις στον λογαριασμό σας από τρίτους πάντα να καταγράφετε τον λόγο αυτής της συναλλαγής (πχ αφορά προκαταβολή, αφορά μερική εξόφληση Τιμολόγιο Νο ΧΧ, αφορά εξόφληση Τιμολογίου ΧΧ). Έτσι, οποιαδήποτε στιγμή ελεγχθείτε στο μέλλον, θα θυμάστε το λόγο ύπαρξης της συναλλαγής. Επίσης για οποιαδήποτε συναλλαγή είναι άνω των 500 ευρώ θα πρέπει να εξοφλείτε μέσω τραπεζικού μέσου πληρωμής. (500,01 και πάνω χωρίς ΦΠΑ για συναλλαγές μεταξύ επαγγελματιών- επιχειρήσεων και 500,00 και πάνω συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ για συναλλαγές μεταξύ ιδιωτών). Χρησιμοποιήστε επιταγές από τον επιχειρηματικό σας τραπεζικό λογαριασμό ή τις ξεχωριστές επιχειρηματικές πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες για να εξοφλείτε τις επιχειρηματικές σας συναλλαγές.

• Διατηρείτε αρχεία Αποδείξεων & Τιμολογίων

Σε συνεργασία με τον Λογιστή Φοροτεχνικό σας οργανώστε τη αρχειοθέτηση των παραστατικών όλων των συναλλαγών σας. Ισχύουν κανόνες παραγραφής πέραν της Πενταετίας. Για το λόγο τούτο μην πετάτε τίποτα αν δεν δώσει έγκριση ο Λογιστής Φοροτεχνικός σας. Μπορείτε είτε να διατηρείτε τα φυσικά αντίγραφα ή να τα αποθηκεύετε σε ηλεκτρονική μορφή

• Δημιουργήστε μια διαδικασία για Εισπράξεις – Πληρωμές

Να έχετε πάντα μια διαδικασία για συλλογή εισπράξεων και πληρωμών. Σε περιπτώσεις χονδρικών πωλήσεων καθιερώστε οδηγίες πιστώσεων και δημιουργήστε ένα χρονολόγιο πιστώσεων έτσι ώστε να γνωρίζουν οι πελάτες σας τι προβλέπετε. Διατηρήστε μια απλή διαδικασία για την συλλογή εισπράξεων, ακόμα και για την αποδοχή εισπράξεων μέσω του PayPal, ή οποιαδήποτε άλλη διαδικτυακή πληρωμή.

Σε περιπτώσεις συναλλαγών με τους προμηθευτές σας, προσπαθήστε να τις τακτοποιείτε σύμφωνα με τη δική σας οικονομική πολιτική πίστωσης.

• Επιλογή μεταξύ ενός κατάλληλου εμπορικού προγράμματος ή την χρήση ταμειακής μηχανής

Ο Λογιστής Φοροτεχνικός θα σας καθοδηγήσει για την επιλογή ενός κατάλληλου εμπορικού προγράμματος πωλήσεων και καθημερινής χρήσης των συναλλαγών σας. Από το εμπορικό πρόγραμμα θα μπορείτε να ελέγχετε το υπόλοιπο και το κόστος των εμπορευμάτων, τα έσοδα, τα μετρητά, γενικά τους εισπρακτέους και πληρωτέους λογαριασμούς, την εξόφληση της μισθοδοσίας, τις προμήθειες, τα ενοίκια, τους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας, κτλ. Εκπαιδευτείτε από τον τεχνικό σας για την χρήση του φορολογικού μηχανισμού που θα επιλέξετε. Σύντομα και οι Ταμειακές μηχανές και οι φορολογικοί μηχανισμοί θα συνδεθούν με την Εφορία. Η εφορία θα γνωρίζει καθημερινά τις εισπράξεις σας και θα εφαρμόσει φορολογικές πολιτικές ανάλογα το επάγγελμα και τη δραστηριότητα.

• Ενημερωθείτε και συμμορφωθείτε με το GDPR

Ο νέος Γενικός Κανονισμός για τα Προσωπικά Δεδομένα (General Data Protection Regulation, εν συντομία, GDPR), έχει εφαρμοσθεί σε όλα τα Κράτη Μέλη της ΕΕ (χωρίς να απαιτείται εσωτερική νομοθετική εναρμόνιση) στις 25 Μαΐου 2018. Αυτό σημαίνει ότι όποιοι επεξεργάζονται προσωπικά δεδομένα υποχρεούνται να τηρούν τον Κανονισμό και θα αντιμετωπίζουν κυρώσεις σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτόν.

Συμπέρασμα :

Η πιο σημαντική απόφαση για μια επιχείρηση, ξεκινάει από την εύρεση ενός Λογιστή – Φοροτεχνικού, εξειδικευμένου στο αντικείμενο, συνεχώς ενημερωμένο από τις φορολογικές, εργατικές, ασφαλιστικές εξελίξεις, με συνεχόμενα εκπαιδευτικά σεμινάρια.

Η Ένωση Λογιστών Φοροτεχνικών Επαγγελματιών Ρόδου (ΕΛΦΕΕ Ρόδου) επιμορφώνει τα μέλη της με εξειδικευμένα σεμινάρια ώστε να είναι έτοιμα να ανταπεξέλθουν σε οποιαδήποτε πρόκληση αφορά τους πελάτες του αλλά και τον ευρύτερο επιχειρηματικό κλάδο.

Πηγή: www.greekadvisors.gr